مرکز  تحقیقات سلولی و مولکولی
۱۴۰۳/۲/۷
Dr.Mohammad Saeid Jami
 
 
دكتر محمد سعيد جامي
دكتري بيولوژي مولكولي و بيوتكنولوژي – فوق دكتري نوروپروتئوميكس
 
بيوگرافي: دكتر محمد سعيد جامي فارغ التحصيل كارشناسي ارشد ژنتيك از دانشگاه اصفهان ميباشد. پس از اتمام اين دوره در سال 1386 جهت تحصيل در دوره دكتري عازم كشور اسپانيا شده و در رشته بيولوژي مولكولي و بيوتكنولوژي با رتبه اول فارغ التحصيل شد. در اين دوره بخاطر مطالعات پروتئوميكس كاربردي برروي مسيرهاي متابوليك و توليد سويه هاي ترانسژنيك توليد كننده آنتي بيوتيك در مقياس صنعتي، موفق به اخذ دو گرنت پژوهشهاي كاربردي از موسسه INBIOTEC، يك گرنت حمايتي از مجتمع كارخانجات توليد آنتي بيوتيك لئون (Antibióticos de León S.L.U) ، دريافت جايزه پايان نامه برتر و همچنين دعوت به همكاري در دوره فوق دكتري در آمريكا شد.
در امريكا به مدت يك ونيم سال در دانشگاه پزشكي نبراسكا (UNMC) در شهر اوماها و سپس در دانشگاه سنت جانز (St Johns)در شهر نيويورك مطالعات مكانيستيك در زمينه پروتئوميكس و نوروپروتئوميكس انجام داد. همچنين در اين مدت موفق به دريافت يك بودجه پژهشي از بنياد مالي فاكس و يك بودجه تشويقي از منابع مالي خيرين متمول نيويورك شده و نسبت به تجهيز و ارتقاي مركز تحقيقات پاركينسون در دانشگاه سنت جانز اقدام نمود. 
پس از بازگشت به ايران، از سال 1393 مفتخر به عضويت هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و مشغول به تدريس و پژوهش بوده است. در سمت استاد راهنما، ايشان تاكنون چندين داشجويي كارشناسي ارشد و دكتري را هدايت و فارالتحصيل نموده و حاصل آن شماري از مقالات مي باشد. ايشان همچنين موفق به ثبت سه اختراع در زمينه استفاده از سلولهاي بنيادي در پزشكي بازساختي و تمايز سلولهاي عصبي شده است. فعاليت ديگر ايشان در مركز رشد فناوري در زمينه بيوتكنولوژي، طراحي، ساخت، ثبت اختراع و بهره برداري عملياتي از دستگاه وكيوفوژ خشكجام در مركز تحقيقات سلولي مولكولي ميباشد. اين دستگاه محلولهاي بيولوژيك حساس به گرما را در دماي نزديك به صفر با كارايي بالا تبخير، تغليظ و خشك مينمايد. در نتيجه اين تلاشها، ايشان مفتخر به دريافت گرنت تشويقي استادياران ممتاز پژوهشگر 1394 از وزارت بهداشت، و عنوان مخترع برتر دانشگاه در سال 1397شده است.
با توجه به زمينه و علايق پزوهشي، دكتر جامي همكاري علمي و پژوهشي ملي و بين المللي وسيعي را با موسسات معتبر تحقيقاتي پايه گذاري نموده است. ايشان در حال حاضر مشغول همكاري علمي و پژوهشي در قالب طرح مشترك با موسسه INBIOTEC در اسپانيا و همچنين با گروه نورولوژي دانشگاه كاليفرنيا در لوس انجلس (UCLA) بوده و هم اكنون عضو هسته پژوهشي بيماريهاي نورودجنراتيو آن دانشگاه ميباشد. 
 
 
مرتبه علمي: استاديار
 
سوابق علمي و پژوهشي:
 
 
 
                                 
                                                                  
                        
                                                                
 
                                             
                                    
 
                              
           
                   
 
           
          
                    
 
        
                      
 
                              
 
 
 
 
زمينه پژوهشي:
 
  سلولهاي بنيادي و عصبي، مكانيسم مولكولي بيماريهاي ژنتيك، ترافيك سلولي، ويرايش ژني، بيان و تخليص پروتئين، پروتئوميكس
 
زمينه آموزشي:
بيوشيمي پروتئينها، بيوتكنولوژي پزشكي، مهندسي ژنتيك، مهندسي پروتئين، اساس مولكولي بيماريها، سلولهاي بنيادي، ابزارهاي بيوانفورماتيك 
 
 
تلفن: 03833331471
 
پست الكترونيك: 
sjamif@gmail.com
saeidjami@mednet.ucla.edu
 

 
 
تاریخ به روز رسانی: 1399/02/08
تعداد بازدید: 1391
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس : شهركرد ،رحمتيه ، دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، مركز تحقيقات سلولي و مولكولي
پست الكترونيك: cellmolecularskums@gmail.com        
كدپستي:8813833435 تلفن:33331471-038
دور نگار:
33330709-038
تاریخ بروز رسانی 1403/02/07
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal